×
    Biuro Prasowe

    Biuro Prasowe Open Finance /

    Jak wygląda proces likwidacji szkody?

    Coraz więcej Polaków decyduje się na zakup ubezpieczenia nieruchomości. Uświadamiamy sobie, że jest to najskuteczniejsza ochrona, która pozwoli nam pokryć koszty szkód wywołanych włamaniem, zalaniem czy pożarem mieszkania.

    Często jednak nie wiemy, jak wygląda proces likwidacji szkody, gdy dojdzie do któregokolwiek z wymienionych zdarzeń. Przeanalizujmy więc, jak wygląda on krok po kroku.

    Czym jest likwidacja szkody?

    Mówiąc najprościej, pojęcie likwidacji szkody oznacza postępowanie prowadzone przez firmę ubezpieczeniową, które ma na celu ustalenie przyczyn powstania szkody, jej rozmiaru i wysokości odszkodowania. Ubezpieczyciel, u którego posiadamy ubezpieczenie mieszkania lub domu sprawdza również odpowiedzialność osób trzecich za powstanie szkody oraz ustala swoją odpowiedzialność.

    Krok pierwszy - zgłaszamy szkodę

    Posiadacz ubezpieczenia nieruchomości, który zauważy powstanie szkody w swoim mieszkaniu jest zobowiązany jak najszybciej poinformować o jej powstaniu swojego ubezpieczyciela. Obecnie najczęściej powstanie szkody zgłasza się telefonicznie, choć coraz więcej firm oferujących ubezpieczenia domu lub mieszkania dba również o inne możliwości zgłaszania szkód - np. przez internet.

    Posiadacz ubezpieczenia musi przygotować się na konieczność udzielenia szeregu informacji związanych z powstałą szkodą. Ubezpieczyciel może zapytać między innymi o miejsce wystąpienia szkody, czas jej stwierdzenia, potencjalną przyczynę oraz okoliczności związane z jej powstaniem.

    Po udzieleniu tych informacji ubezpieczyciel nadaje naszej sprawie numer i rozpoczyna się proces likwidacji szkody.

    Pamiętaj o dokumentach poświadczających wystąpienie szkody

    Ubezpieczyciel może zażądać od poszkodowanego dokumentacji, która potwierdzi wystąpienie szkody. Z tego właśnie powodu, gdy zobaczymy jakąkolwiek szkodę, która pojawiła się w naszym mieszkaniu lub domu powinniśmy poinformować odpowiednie służby. W przypadku pożaru konieczne jest wezwanie straży pożarnej, jeśli doszło do kradzieży, włamania lub zniszczenia - wezwij policję. Jeśli zaś mieszkanie zostało np. zalane - poinformuj administrację budynku. Dzięki temu otrzymasz nie tylko pomoc, ale również odpowiednie zaświadczenia dla ubezpieczyciela.

    Co dalej?

    Gdy zgłosimy szkodę swojemu ubezpieczycielowi mieszkania należy czekać na kontakt zwrotny. Zazwyczaj w przeciągu dwóch-trzech dni skontaktuje się z nami rzeczoznawca, którego zadaniem jest dokonanie oględzin w domu lub mieszkaniu. Jako osoby ubezpieczone powinniśmy brać w nich udział. Jeśli jednak nie jest to możliwe, istnieje możliwość przekazania pełnomocnictwa innej osobie np. członkowi rodziny.

    Po oględzinach rzeczoznawcy zostaje sporządzony dokładny protokół szkody, w którym znajdują się wszystkie informacje na temat strat, jakie ponieśliśmy oraz dokumentacja fotograficzna. Należy dokładnie zapoznać się z jego treścią.

    Podpisany przez nas protokół trafia do firmy, w której posiadamy ubezpieczenie nieruchomości. Na jego podstawie wydawana jest decyzja o odszkodowaniu oraz jego kwocie.

    Open Finance

    Biuro Prasowe Open Finance

    Umów spotkanie z Ekspertem Open Finance

    Umów spotkanie w oddziale:

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Infolinia 801 600 200

    Oddział

    Nasza infolinia pracuje od poniedziałku do piątku,
    od godziny 8.00 do 20.00

    Dziękujemy

    Twój formularz został wysłany poprawnie. Skontaktujemy się Tobą w ciągu 24 godzin by porozmawiać o Twoich potrzebach kredytowych.

    Umów spotkanie