×
    Biuro Prasowe

    Biuro Prasowe Open Finance /

    Kredyt refinansowy a hipoteka Kredyt hipoteczny

    Kiedy ustanawiana jest hipoteka w przypadku kredytu refinansowego? Hipoteka kredytu refinansowego jest ustanawiana na mocy wniosku składanego po spłacie pierwotnej wierzytelności wynikającej z umowy kredytu hipotecznego zaciągniętego na zakup nieruchomości lub pożyczki hipotecznej.

    Dokładna procedura zależy od warunków umowy refinansowego kredytu hipotecznego.

    Kredyt refinansowy to produkt przeznaczony dla osób, które zaciągnęły kredyt hipoteczny. Pozwala na refinansowanie, a tym samym na zmianę jego warunków (na przykład w sytuacji, gdy kredytobiorca, kupując nieruchomość, podpisał umowę na warunkach mniej korzystnych niż te dostępne obecnie). W takim przypadku duże znaczenie ma regularna spłata dotychczasowych zobowiązań. Banki stosunkowo chętnie refinansują zobowiązania kredytobiorców z udokumentowaną dobrą historią kredytową.

    W zależności od warunków konsumenci refinansują swoje umowy, kiedy tylko nadarzy się ku temu okazja lub po upływie okresu, w którym są zobowiązani do poniesienia dodatkowych kosztów związanych ze wcześniejszą spłatą kredytu. W przypadku gdy podczas zakupu nieruchomości kluczowy jest czas zawarcia transakcji, może okazać się, że zabraknie czasu na oczekiwanie na akceptację wniosku w banku oferującym nieco lepsze warunki. Współpraca z doświadczonym doradcą finansowym pozwoli przygotować się na taką ewentualność. Coraz częściej elementem strategii finansowania zakupu nieruchomości jest nie tylko kredyt hipoteczny, ale też perspektywa refinansowania i zawarcia umowy kredytowej na bardziej zadowalających warunkach.

    Wniosek o wpis hipoteki na rzecz banku refinansującego

    Procedura przyznania kredytu refinansowego jest zbliżona do sposobu, w jaki zawiera się kredyt na zakup mieszkania lub domu. Po akceptacji wniosku kredytowego następuje uruchomienie umowy refinansującej. W większości przypadków nowy bank spłaca bezpośrednio zobowiązanie właściciela nieruchomości wobec banku, który finansował jej zakup. Na podstawie potwierdzenia transakcji zostaje złożony wniosek o wykreślenie zabezpieczenia na rzecz spłaconego banku i wpis nowej hipoteki w dziale IV księgi wieczystej.

    Wpis nowej hipoteki do księgi wieczystej

    Wniosek o wpis nowej hipoteki i wykreślenie starej może mieć formę jednego dokumentu. Dla potwierdzenia faktu spłaty hipoteki, o której wykreślenie się wnioskuje, warto załączyć oświadczenie potwierdzające uregulowanie pierwotnego zobowiązania. Skuteczne złożenie wniosku jest równoznaczne z ustanowieniem hipoteki na rzecz banku refinansującego kredyt na zakup nieruchomości lub pożyczkę hipoteczną.

    Kredyt refinansowy może okazać się świetnym pomysłem na redukcję oprocentowania i wysokości miesięcznych rat. Niektóre banki przewidują także opcję konsolidacji innych zobowiązań kredytobiorcy w nowej umowie zabezpieczonej na hipotece. W takich okolicznościach redukcja miesięcznych obciążeń wynikających z konsolidacji może być jeszcze korzystniejsza. Warunki oferty warto skonsultować z doświadczonym doradcą finansowym.

    Open Finance

    Biuro Prasowe Open Finance

    Umów spotkanie z Ekspertem Open Finance

    Umów spotkanie w oddziale:

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Infolinia 801 600 200

    Oddział

    Nasza infolinia pracuje od poniedziałku do piątku,
    od godziny 8.00 do 20.00

    Dziękujemy

    Twój formularz został wysłany poprawnie. Skontaktujemy się Tobą w ciągu 24 godzin by porozmawiać o Twoich potrzebach kredytowych.

    Umów spotkanie