×
    Uśmiechnięta kobieta

    wybierz Eksperta blisko siebie

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit...

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit...

    Umów spotkanie

    Dom to nasz azyl, dlatego warto go chronić bez żadnych ograniczeń. Ubezpieczenie domu i mieszkania to nasze bezpieczeństwo finansowe w razie utraty miejsca do życia. Z polisą otrzymamy odszkodowanie niezbędne do odtworzenia naszego majątku po zniszczeniu, spaleniu, zalaniu, włamaniu. Możemy chronić także nasze codzienne życie z polisą OC w życiu prywatnym i Home Assistance. W naszej ofercie znajdują się ubezpieczenia dotyczące:

    • murów,
    • wyposażenia,
    • OC w życiu prywatnym,
    • Home Assistance.

    Dobre ubezpieczenie jest naszą gwarancją bezpieczeństwa w razie nieszczęśliwego zdarzenia. Ubezpieczamy się coraz chętniej i bardziej świadomie. W 2016 roku Polacy wydali na ubezpieczenia 56 mld zł i otrzymali odszkodowania o wartości aż 38 mld zł. W Open Finance otrzymasz szerokie wsparcie w wyborze ubezpieczenia z zakresem optymalnie dopasowanym do Twoich potrzeb. Ubezpieczysz prywatny majątek, firmę, życie i zdrowie. Nasze bezpieczeństwo warto powierzyć profesjonalistom.

    Umów spotkanie z Ekspertem Open Finance

    Umów spotkanie w oddziale:

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Podaj poprawne dane

    Infolinia 801 600 200

    Umów spotkanie

    Nasza infolinia pracuje od poniedziałku do piątku,
    od godziny 8.00 do 20.00

    Dziękujemy

    Twój formularz został wysłany poprawnie. Skontaktujemy się Tobą w ciągu 24 godzin by porozmawiać o Twoich potrzebach kredytowych.

    Umów spotkanie

    Ile kosztuje ubezpieczenie mieszkania lub domu?

    Ceny ubezpieczeń nieruchomości wynoszą zazwyczaj kilkaset złotych rocznie. Warto jednak mieć świadomość, że trudno jest podać dokładną stawkę bez znajomości wielu informacji na temat danej nieruchomości. Na cenę mają bowiem wpływ czynniki, takie jak wielkość mieszkania, jego wartość, lokalizacja, powierzchnia użytkowa, posiadane zabezpieczenia oraz również zakres ochrony. Wszystkie te czynniki mogą wpływać na ostateczną cenę polisy ubezpieczeniowej. Oczywistym jest, że im więcej kwestii chcemy zabezpieczyć, tym polisa będzie droższa. Przykładowo, znacznie mniej zapłacimy jedynie za ubezpieczenie murów, niż w przypadku, w którym zdecydujemy się również na ochronę mienia ruchomego i nieruchomego. Cena ubezpieczenia domu może także wzrosnąć, gdy decydujemy się dołączyć do niego np. budynki gospodarcze.

    Skonsultuj się z doradcą finansowym i porównaj oferty
    Jeśli zależy nam, aby polisa ubezpieczeniowa była jak najtańsza, warto porównać ceny w poszczególnych firmach. Zdarza się bowiem, że różnice pomiędzy polisami dla tego samego mieszkania lub domu mogą wynosić nawet kilkadziesiąt procent ceny. Samodzielne sprawdzanie poszczególnych polis bywa jednak trudne i czasochłonne. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy profesjonalnego doradcy finansowego. Specjalista do spraw ubezpieczeń dokładnie przeanalizuje, jaki zakres ochrony ubezpieczeniowej jest nam potrzebny oraz porówna oferty poszczególnych firm, co pozwoli na szybkie wybranie najbardziej atrakcyjnej oferty.

    Płać za cały rok z góry
    Obecnie wiele firm ubezpieczeniowych oferuje swoim klientom możliwość regulowania płatności w ratach. Jednak koszt tej samej polisy, którą zapłacimy w ratach może być wyższy od 100 do nawet 300 złotych. Lepszym rozwiązaniem jest więc jednorazowy wydatek. Wydawać może się on bardziej obciążający, jednak jest to naprawdę opłacalne. Warto również wspomnieć o licznych akcjach promocyjnych oraz zniżkach dla stałych klientów, które coraz częściej są oferowane przez firmy ubezpieczeniowe. Dzięki nim również możemy liczyć na oszczędności wynoszące kilka procent kosztu polisy.
    Podsumowując, cena ubezpieczenia mieszkania lub domu zależy od wielu różnych czynników. Możesz jednak zmniejszyć koszt ubezpieczenia wyszukując najbardziej atrakcyjne oferty oraz płacąc za rok z góry. Dzięki temu cena ubezpieczenia twojej nieruchomości może być znacznie niższa.


    Co zazwyczaj obejmuje ubezpieczenie nieruchomości?

    Podstawowe ubezpieczenie nieruchomości chroni nas przed zagrożeniami takimi jak spalenie domu lub mieszkania w pożarze, kradzież czy zalanie. Możemy jednakże zabezpieczyć się również przed innymi zagrożeniami, takimi jak konsekwencje włamania, zniszczenie mienia czy też uszkodzenie budynku w wyniku powodzi, huraganu lub burzy. Obecnie większość towarzystw ubezpieczeniowych oferuje naprawdę sporo możliwości, dzięki którym możemy wybrać to, czego potrzebujemy. Przykładowo, jeśli posiadamy mieszkanie na piętrze, zakup ubezpieczenia, które ma chronić nas przed skutkami uderzenia w mieszkanie przez samochód jest nam niepotrzebne.

    Jakie elementy domu lub mieszkania mogą zostać objęte ubezpieczeniem?
    Decydując się na zakup ubezpieczenia nieruchomości możemy również zdecydować, jakie elementy mieszkania, domu lub wyposażenia nieruchomości mają zostać objęte ubezpieczeniem. Możemy zdecydować się na ubezpieczenie mienia ruchomego, czyli przedmiotów znajdujących się w mieszkaniu lub domu. Ubezpieczyć możemy również mienie stałe, a więc elementy wyposażenia, takie jak meble kuchenne, podłogi, instalacje wodne i elektryczne. Dodatkowo zabezpieczyć możemy mury - zewnętrzne ściany oraz budynki gospodarcze, które należą do nieruchomości. Dzięki temu każda osoba, która chce zabezpieczyć swój dom lub mieszkanie może wybrać opcje, które pasują do jego oczekiwań co do zakresu ochrony swojej nieruchomości.

    Polisa może chronić również mieszkańców
    Mówiąc o ubezpieczeniu nieruchomości, większość z nas ma na myśli budynek i jego wyposażenie. Warto jednak mieć świadomość, że polisa taka może chronić również mieszkańców. Obecnie wielu ubezpieczycieli oferuje możliwość dokupienia pakietu, którego celem ma być ochrona przed odpowiedzialnością cywilną osób zamieszkujących daną nieruchomość. Posiadając taką opcję nie ponosimy np. kosztów remontu u sąsiada, który spowodowany byłby np. zalaniem wodą z naszego mieszkania. Jest to interesujące rozwiązanie, które warto rozważyć.

    Ubezpieczenie nieruchomości bywa konieczne
    Warto pamiętać, że istnieją przypadki, w których zakup ubezpieczenia nieruchomości jest konieczny np. gdy decydujemy się na kredyt hipoteczny. W takim przypadku warto dokładnie sprawdzić, jaki zakres ubezpieczenia jest w naszym przypadku wymagany przez bank udzielający nam kredytu.


    Odszkodowanie w przypadku ubezpieczenia z cesją

    Komu przysługuje odszkodowanie w przypadku ubezpieczenia mieszkania z cesją na bank? Obecnie bardzo wiele osób decyduje się na zakup mieszkania w kredycie hipotecznym. Decydując się na taki sposób finansowania musimy zadbać o zakup ubezpieczenia. Jest to bowiem wymagane przez bank.
    Co jednak w przypadku, gdy dochodzi do powstania szkody? Kto może liczyć na odszkodowanie? Czy należy się ono bankowi, czy też właścicielowi mieszkania?

    Czym jest cesja polisy ubezpieczeniowej?
    Cesja polisy ubezpieczeniowej to umowa, która w przypadku wystąpienia szkody zobowiązuje firmę ubezpieczeniową do wypłacenia odszkodowania w całości lub części cesjonariuszowi, a więc bankowi. O ustanowieniu cesji musimy powiadomić towarzystwo ubezpieczeniowe w momencie zawierania polisy. Jeśli jednak posiadamy już ubezpieczenie mieszkania, stosowne zapisy można sporządzić w trakcie trwania umowy.

    Bank określa zakres ubezpieczenia
    W przypadku zawarcia umowy z bankiem na kredyt hipoteczny musimy pamiętać, że ubezpieczenie mieszkania jest obowiązkowe. Co więcej, bank ma prawo narzucić nam, jaki powinno mieć ono kształt. Banki podają swoim klientom dokładne wytyczne co do zakresu ubezpieczenia. Warto o tym pamiętać poszukując następnie właściwej polisy ubezpieczeniowej.

    Umowa cesji - jak powinna wyglądać?
    Decydując się na kredyt hipoteczny i cesję ubezpieczenia musimy sporządzić odpowiednią umowę. W dokumencie tym znaleźć powinny się informacje na temat przedmiotu cesji, czyli nieruchomości, którą kredytujemy oraz kwoty cesji, która odpowiadać powinna wartości budynku. Cesja musi być również opatrzona datą jej ustanowienia oraz podpisem i pieczęcią osoby przyjmującej powiadomienie o cesji w imieniu ubezpieczyciela.

    Pamiętajmy również, że cesja kończy się wraz z zakończeniem czasu ubezpieczenia. Jeśli polisa zostanie wznowiona automatycznie, konieczne jest ponowne ustanowienie cesji.

    Co z odszkodowaniem?
    Wiele osób, które posiadają ubezpieczenie z cesją na bank obawia się, że jeśli dojdzie do powstania szkody bank zabierze im całość ewentualnego odszkodowania. Nie jest to jednak do końca prawdą. Wiele zależy od rodzaju i rozmiarów szkody. Przykładowo, jeśli szkoda będzie niewielka, bank może zgodzić się na wypłatę odszkodowania w wysokości, która pozwoli np. na wykonanie remontu.

    Czasem jednak bank musi przyjąć, że nieruchomość uległa całkowitemu zniszczeniu. W tym przypadku bank przejmuje odszkodowanie do wysokości kredytu, która zostaje jeszcze do spłaty. W takiej sytuacji osoba poszkodowana może więc liczyć na pozbycie się zobowiązań finansowych wobec banku. Co ważne, szczegółowe warunki cesji powinny być określone w umowie kredytu. Zdarza się również, że banki określają maksymalną kwotę odszkodowania, które ubezpieczyciel może wypłacić poszkodowanej osobie bez informowania o tym kredytobiorcy.


    Jak wygląda proces likwidacji szkody?

    Pojęcie likwidacji szkody oznacza postępowanie prowadzone przez firmę ubezpieczeniową, które ma na celu ustalenie przyczyn powstania szkody, jej rozmiaru i wysokości odszkodowania. Ubezpieczyciel, u którego posiadamy ubezpieczenie mieszkania lub domu sprawdza również odpowiedzialność osób trzecich za powstanie szkody oraz ustala swoją odpowiedzialność.

    Krok pierwszy - zgłaszamy szkodę
    Posiadacz ubezpieczenia nieruchomości, który zauważy powstanie szkody w swoim mieszkaniu jest zobowiązany jak najszybciej poinformować o jej powstaniu swojego ubezpieczyciela. Obecnie najczęściej powstanie szkody zgłasza się telefonicznie, choć coraz więcej firm oferujących ubezpieczenia domu lub mieszkania dba również o inne możliwości zgłaszania szkód - np. przez internet.

    Posiadacz ubezpieczenia musi przygotować się na konieczność udzielenia szeregu informacji związanych z powstałą szkodą. Ubezpieczyciel może zapytać między innymi o miejsce wystąpienia szkody, czas jej stwierdzenia, potencjalną przyczynę oraz okoliczności związane z jej powstaniem.
    Po udzieleniu tych informacji ubezpieczyciel nadaje naszej sprawie numer i rozpoczyna się proces likwidacji szkody.

    Pamiętaj o dokumentach poświadczających wystąpienie szkody
    Ubezpieczyciel może zażądać od poszkodowanego dokumentacji, która potwierdzi wystąpienie szkody. Z tego właśnie powodu, gdy zobaczymy jakąkolwiek szkodę, która pojawiła się w naszym mieszkaniu lub domu powinniśmy poinformować odpowiednie służby. W przypadku pożaru konieczne jest wezwanie straży pożarnej, jeśli doszło do kradzieży, włamania lub zniszczenia - wezwij policję. Jeśli zaś mieszkanie zostało np. zalane - poinformuj administrację budynku. Dzięki temu otrzymasz nie tylko pomoc, ale również odpowiednie zaświadczenia dla ubezpieczyciela.

    Gdy zgłosimy szkodę swojemu ubezpieczycielowi mieszkania należy czekać na kontakt zwrotny. Zazwyczaj w przeciągu dwóch, trzech dni skontaktuje się z nami rzeczoznawca, którego zadaniem jest dokonanie oględzin w domu lub mieszkaniu. Jako osoby ubezpieczone powinniśmy brać w nich udział. Jeśli jednak nie jest to możliwe, istnieje możliwość przekazania pełnomocnictwa innej osobie np. członkowi rodziny.

    Po oględzinach rzeczoznawcy zostaje sporządzony dokładny protokół szkody, w którym znajdują się wszystkie informacje na temat strat, jakie ponieśliśmy oraz dokumentacja fotograficzna. Należy dokładnie zapoznać się z jego treścią.
    Podpisany przez nas protokół trafia do firmy, w której posiadamy ubezpieczenie nieruchomości. Na jego podstawie wydawana jest decyzja o odszkodowaniu oraz jego kwocie.